Searching...
16 Jun, 2009
Selasa, Jun 16, 2009

Trip ke Sekayu Terengganu

Pada cuti 9 mac 2009 yang lepas masa tu kami balik kampung ke terengganu. Hari isnin tu kira cuti apa ntah aku tak ingat dah..ehehehe...sabtu tu aku balik trg jadi dapat cuti lama skit rasanya. Isnin tu kira cuti umum tak silap aku. So kami pun plan ajak k ana pi sekayu sekeluarga bersama family akak iparku dan adik abg ipar. Kami bergerak awal pagi dengan berbekalkan nasi lemak yang diidamkan angah. Dengan bekal yang ada kami pun bergerak konvoi. Cembiasa la aku dengan vivaku bila trip2 kembara ni...ahaks...jimat minyak..

Sebelum tu singgah dulu kedai jual buah beli buahan utk dessert nanti kat sekayu. Ni kira pengalaman pertama aku ke sekayu sebenarnya walau 5 tahun aku sekolah kt Sesma tapi ni kali pertama jejak kaki ke sana. So kira teruja sangat la nih. Barang-barang dan pakaian mandiku dah sesiap semua checklist...ahaks.

So sampainya di sana dalam pukul 11 pagi. Masa sampai tu hujan dah turun renyai-renyai dah...aduhai...orang kata kalau hujan takleh mandi sana sebab air deras turun dari bukit, bahaya boleh hanyut.. Dalam hati ni jangan la hujan lebat...huhu..

Sampai je sana alhamdulillah terang benderang. Ramai dah umat manusia ada kat sana dengan bermacam ragam. Macam ada prasarana baru tengah buat kat sana. Banyak org buat team building kat sana dengarnya. So kami pun cari port baik untuk lepak + berkelah. Bentang tikor, siap makanan...makan dulu sebab lapo pagi tk makan lagi. Pastu kami pun terjun ke dalam air terjun tu...pergh... sejuk gilerrrr.....menggeletor aku dibuatnya...Bapokss sejuknya...

Tapi lawan je sebab nak mandi punye pasai. Lama-lama tu rasi dah ngan sejuk tu...huhu. Tapi air kat situ memang deras giler...ada batu-batu tapi ada yang tajam gak so kena hati-hati..Aku berendam kat dalam tu dekat 2 jam...pastu naik makan nasi lemak lagik...pastu berendam lagik...huhu...masa mandi tu pakai snorkel dapatla tengok ikan-ikan berenang sekalik dalam air...memang jernih giler air sana. Dekat kui 2 ptg lebih hujan lebat turun...aku tak naik pun...alhamdulillah takde kejadian air deras turun dari bukit..

aku berendam dengan puasnya...org lain seme pelik aku ni tak sejuk ke...sbb org lain seme dah naik tk tahan sejuk..huhu...aku lepas geram sebab lama tk mandi air terjun ni...huhuhu...

Dalam jam 3 petang kami pun bersiap balik semula ke rumah. Tapi time nak balik tu kejadian kena gigit pajat terjadi..huhuhu..mujur aku tak kena..biasa la kan lepas hujan duk kt kawasan lecak sure ada pacatnye..

Hari tu memang kepuasan menjelma dengan mandi air terjun sekayu yang aku rasa paling best setakat ni yang aku penah mandi air terjun.....err...aku mandi pun pernah kt lentang ngan air terjun camang je....hehehe...alhamdulillah aku tk kena demam lepas mandi tu sbb org lain rasanya ada yang demam2 sebab mandi air sejuk...huhuhu...tersenyum bibirku pulang ke kuantan...pasti next trip terokai terengganu akan ku arrange lagik...


~ AmeeRsHaH ~
Be a creator, not a user
Istiqomah dalam kerja Nescaya berjaya

0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!