Searching...
18 November, 2009
Rabu, November 18, 2009

Penginapan di Hotel Lisa De Inn


Selama aku kursus di EC Council minggu ni aku menginap di Hotel Lisa De Inn. Masa mula datang ke sini memang aku tak tau langsung macamana nak ke Phileo Damansara tempat training dan Hotel Lisa De Inn yang aku book 5 ni.

So sebelum datang sini aku check kat google maps dulu. Dari tol gombak aku amik highway DUKE dan seterusnya ikut Highway Sprint lalu Bukit Kiara, seterusnya amik jalan ke damansara. Terus jumpe Phileo Damansara. Alhamdulillah bantuan google maps tu aku jumpe jalan ke situ. Then aku kena cari jalan ke hotel Lisa De Inn tu pulak. Puas aku pusing-pusing area situ sampai ke UM, Intan Jalan Ilmu. huhu...memang buta jalan KL aku ni. Al-maklum sampai tu dah malam, jadi lagi le tak nampak bangunan2 yang lebih aku agak2 jalan nak kesana.

Ada la dekat sejam lebih pusing baru sampai. Bila aku test jalan tu semula dari Phileo Damansara ke Hotel tu amik masa 5 minit je. Punye le dekat...hehehe. Hotel ni duk bebetui dekat roundabout rothmans yang sibuk bangat tu. Masa check in tu insiden lain lak berlaku. Credit Card aku takleh detect nak buat bayaran. Lupa sebab aku banyak guna untuk buat installment beli barang. Aritu orang AmBank ada cakap. Tapi aku dah standby cash dah untuk kes2 gini. untuk 5 hari semuanya RM 500++, bilik RM115 semalam dengan government rate dan ada breakfast. SO far bilik dia ok la amik katil twin. Senang nak golek...

Hotel ni takde la kata cantik dan mewah hiasan dalam bilik dia tapi aku respect satu je. Tiap-tiap hari bilik kemas tu biasa la, cuma tuala tu ada dua, dedua dia akan tukar baru, then sabun mandi tu aku dah buka, tapi mesti dia akan amik dan ganti baru dalam packet lagik...ehehee..

Hotel ni gak terkenal dengan servis khas di bilik...aku tk tau la apa. Sebab ada terbaca komen bloggers kat internet. Kat tingkat 7 tu ada health studio..dalam bilik siap ada iklan massage servis kat bilik...seram gak aku. Semalam aku try pi naik tingkat 7 nak tengok apa ada sebab iklan bawah tu ada refleksologi...ingat kot leh nak cuba..sekali bukak lift je...mamat cina ramai giler..then tokey atas tu siap pakai kemas pejabat duk sambut kata come ada massage...ehhee..aku senyum2 je then turun selambanya ke bawah semula..home massage lagi best dan halal...ehehee..

Parking kat sini ada di luar dan di bawah basement. Cuma area KL ni satu je la kelemahannya, susahnye nak cari tempat makan melayu yang goreng2. Kebanyakannya mamak,mamak,mamak. Aku duk sini tiap2 hari makan kedai mamak je kt phileo damansara tu. Dah kedai tu je ada area situ. Maleh la nak keluar jauh-jauh. Tapi malam ni aku nak try cari kot ada warung-warung kat area jalan universiti lak.



~ AmeeRsHaH ~
Be a creator, not a user
Istiqomah dalam kerja Nescaya berjaya

0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!