Searching...
13 Oktober, 2009

Kenangan di SESMA

Ahaks, entah kenapa aku terpanggil nak menggatal google kat internet saje nak mencari info pasal sesmarian. So ada la aku jumpe site ni. Bebudak batch junior aku kot buat ni sebab tak kenal pun aku user dedalam tu.

http://www.sesmarian.com

Ni pulak wiki pasal sekolah aku :
http://ms.wikipedia.org/wiki/Sekolah_Menengah_Sains_Sultan_Mahmud


Site Alumni Sesmarian (kurang maintenance) :
http://www.sesmaalumni.org.my/

Facebook Alumni SESMA :
http://www.facebook.com/group.php?gid=13581799929

Logo sekolah aku :


Sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud (lebih dikenali sebagai SESMA) merupakan salah sebuah sekolah berasrama penuh di Malaysia. Sekolah ini terletak di Wakaf Tembesu, Kuala Terengganu iaitu di antara Sekolah Menengah Teknik Lapangan Tebang dan Sekolah Menengah Teknik Wakaf Tembesu.

Ia ditubuhkan pada tahun 1973 dengan nama Sekolah Menengah Sains Terengganu bertujuan menampung keperluan pelajar yang ingin mengambil jurusan Sains sebagai bidang yang ingin diceburi pada masa depan terutama kepada pelajar luar bandar. selain itu, pembukaan sekolah ini bertujuan untuk memberi satu suasana hidup di asrama yang terkawal bagi melatih pelajar-pelajar hidup didalam satu masyarakat kecil yang berdisiplin, berdikari, bekerjasama dan saling berinteraksi antara satu sama lain.

Lagu Sekolah aku yang amat nostalgik :

Teguh berdiri jaya
Sekolah Sultan Mahmud
mejadi kebanggaan
putera puteri semua

SESMA lambang sejati
harum segenap negeri
sains teknologi
asas SESMA berbakti

Disiplin, Kualiti dan Dedikasi
menjadi panduan
semasa kami disini...

bangkitlah putera puteri
harumkan nama SESMA
wujud semangat waja
bela bangsa Negara

Download disini

Lepas aku download, terus tetiba automatik nyanyi lagu ni...best jugak rupenye lagi skoloh aku ni...ehehee..

Bila tingat kat skoloh aku ni pasti aku tingat masa form kena pow ufti dari senior untuk beli mercun bagi menjaga maruah SESMA. Mulanya aku tak tau apa.
Tapi sahur terakhir di SESMA sebelum esoknya balik kampung tu kami perang besar antara aspura dan aspura SEK MEN Teknik sebelah tu. Dari tengah malam sampai ke subuh berperang..
Memang takleh tido malam tu..rupenye duit ufti tu untuk beli mercun lawan geng sekolah teknik...ahaks..tapi yang kagumnya tu bila tengok sek teknik serang aspuri je sure serangan balas bertubi akan menyusul...ehehhee...kaver awek2 sesma...ehehe..

warden aspura pun takleh wat apa...dia nk tido pun tk lena...ehehehe..

moga ALUMNI SESMARIAN berjaya pupuk semangat sayang dan cintakan sesma...
Skang midek dah jadik Pengetua, Cikgu Add Math Rahimi jadi HEP...cikgu Tanpa Nama...sebab muka macam Tanpa Nama Pedang setiawan tu...

Tapi aku sedih sikit dengan website sesmarian alumni..aku rasa ramai geng sesma ni yang kreatif...tapi tk tau macamana nak sumbang..

Moga SESMA TEGUH BERDIRI JAYA...

~ AmeeRsHaH ~
Be a creator, not a user
Istiqomah dalam kerja Nescaya berjaya

4 comments:

  1. Bro...wa tatau lu batch mana...wa batch 85-89...cg mat yazid masuk sesma tahun kitorg masuk..cg english.martin bates bit later...jaga famous...wak la...cg kamaruddin ajar geog...cg che din math..tan jin kiat add math..cg syukrimun mod math..cg nik man kimia...dulu dulu cg power power..man peleh..cg hamid $#@$..cg jusoh ^/$@@&..ustaz razak..warden cg malek...cg yazid dulu pon warden kami...wa punye last class ..5 AB...training brass band sampai ke mlm..skrg padang tu dah jd dewan dgn stor bas sekolah...

    BalasPadam
  2. Tanye skit...skrg ni time nyanyi mase assembly. .ade lg ke org main piano? Ade lg ke drum major brass band naik stage conduct lagu?

    BalasPadam
  3. haha...alamak...tuan senior...aku batch SPM 1996...dah lama tinggal sekolah...time aku semua cikgu tu ada.

    BalasPadam
  4. Hidup Sesmarian.
    Batch 81-86.
    Man Peleh that time declared our batch paling nakal. Dipaksa telan tembakau. And ada yg kepala kene flush di dlm toilet.
    One time, skuad polis Di panggil sbb student merusuh , jeans dirampas Dan dibakar.

    BalasPadam

 
Back to top!