Searching...
10 Mac, 2010

Kenduri Adik-Adik Iparku

Lama bebenor dah aku tak mencoret. Keras kejung je aku rasa jari ngan otak aku nak memikir wording sesuai untuk blog aku ni. Aduiyaii...ntohle aku rasa cukup malas nak mengupdate blog sebab cara aku tulis dalam blog ni panjang berjela mcm novel daa...sbb aku boleh je taip kt facebook update apa2 aktiviti yang patut..so azam aku untuk hidupkan kembali blog aku ni. Jadi jangan jemula sebab citer aku ni mungkin citer2 tahun lepas punye...byk gambor dan citer tapi tak update kt blog ni.


25 Sept 2009 tersemat tarikh adik ipar aku Siti Fatimah bertunang dgn org Kelate pilihan hati die..Malik namanya. Kire kad kawin nanti tulis Fatimah featuring Malik...fuh..mcm kaver album daa..so hari tu rombongan Malik dan family mai dari Kelate nung jauh ke K Trg..padehei dekat je...ehehe..Aku pulak time tu cembiasa la di lantik secara spontan menjadi juruvideo masa majlis tu. Dari awal aku dah plan baik dah..sesambil amik video aku amik gambo gak sesikit..tapi ntah macamana time sarung cincin bakal mentua dan bakal menantu perempuan tu aku teramik gambo je sebab ralit tgk org lain sedap je duk flash2 amik gambo sekali aku terlupa tugas sebeno...muahahahaha...kantoi..

So video tunang tu aku terpaksa selit still picture je la time sarung cincin..ahaks...sorry...ehehhee...

baiknya salam ngan bakei mok mentua...
Malik sale ngang abe mentue...ehehehe

Tapi pengalaman paling aku takleh lupe time tok pasei2 kena jadi tukang baca doa lepas selamat urusan tunang tu. Sebelum bagi tugasan tu aku dah prepare dah buku doa kt tangan aku..so abih je urusan letak video, terus baca doa...huhu...mcm pro lak...tapi sedey sbb tkde org amik gambo aku time tu...huhuhu..mesti korang tak pecaya aku tukang baca doa...aiyakk..

woooott...tgk apa tu..(shot menarik dapat aku tangkap)
Fuh...pak alang macam ala-ala sean connery je..cool la rambut putih..

14 Februari 2010 pula adik iparku yang bongsu Kamaruzzaman (iro) pulak bertunang. Lawannya orang kg losong je..tak jauh ngat..persiapan pun tk sibuk macam tunang faty sebab belah laki kira pi sana nk bincang dan makan je...aku takde tugasan yg dilantik secara official. Kira secara sukarela je aku amik shot2 video dan shot2 gambar menarik semasa acara berlangsung.


Iro sedang menunggu dengan girangnya..

Perbincangan urusan tunang dan kawinnya kt birai sliding door je weh...

Tunangnya iro, mazlina bergambar kenangan dengan bakal kak mentue..

artis pilihan hari tu, speks sponsor by de dan ayoh de...cayala adik..

Shot terbaik aku, abg mie baru start fogging...

Perut dah kenyang, kami pun pulang...selamat membuat persiapan majlis perkahwinan pula lepas ni..

 
PERANAN AKU DAN AISHAH UTK NEXT TASK :
aishah
- wedding consultant fatty dan iro
- pereka hidangan makan pengantin fatty
- penasihat dan pereka hantaran pengantin..

aku
- videoman fatty, no more cameraman sebab dia dh lantik pro amik gambo..huhu
- tukang bagi idea untuk hidangan makan pengantin dan hantaran...ehehehe

 ~ AmeeRsHaH ~
Be a creator, not a user
Istiqomah dalam kerja Nescaya berjaya

0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!