Searching...
01 Julai, 2009

One Day Family Trip to Kuala Lumpur

Kali ni aku nak cerita pula tentang pengembaraan aku dan wife bersama kereta viva kami. Lokasinya balik kampung ke Temerloh pada 20 jun yang lepas. So kami balik ke temerloh dalam tengahari aritu. Petang tu ada pasar malam jadi kami pinjam moto aboh dan merempit ke pasar malam paya pulai dekat depan sekolah. Beli satay dan makanan kuih muih untuk malam tu. Tapi yang nyata walau makanan kat temerloh ni boleh katakan mehei jugek la. Aku beli murtabak segitiga tu. Kalau kat pasar malam kuantan ni 3 keping RM2. Kat Temerloh ni 2 keping RM1 kira boleh terima lagi la. Aku pun tak paham kenapa kat kuantan tu boleh mehei sangat letak harga. Sejak dinaikkan harga kat kuantan tu aku dah tak beli dah murtabaknya..

Citer murtabal le pulak..ehehe..Kami dapat berita malam semalam yang abang Teh menerima cahaya mata ketiganya. Baby boy lelaki. Tahniah!!!..Aboh ada bagitau dia ingat ahad ni nak ke Hospital Universiti nak melawat cucu terbongsu setakat ni. So kami pun gerak ke Kuala Lumpur esoknya seawal jam 9.30 pagi selepas aboh daftar je mesyuarat agong koperasi...apa nama ntah aku tak ingat sebab banyak ngat koperasi aboh masuk.ehehee..

So perjalanan kami cembiasa menaiki viva lah. Sampai di KL kami ikut abang lan ke Hospital. Dalam pukul 12 tghari tiba di KL. So terus je ke hospital kami melawat kak vera dan abang teh bersama anaknya. Nama tak diberi lagi masa tu.

So selesai berborak di hospital dah dekat kui 1 lebih gitu k ngah lak sampai. Pastu dalam kui 2 lebih kami bergerak ke kedai makan. lapor tak makan tengahari lagi ni. Abang Lan pilih tenpat di ampang dan kira abang lan tuan rumah la aritu.. kami makan di restoran hometown yong tow foo. Kedai ni katanya cina muslim dan ada tanda pengesahan halal di restoran ni. Cuma pengunjung tak biasa akan jadi was-was sikit la sebab semua pelayan situ adalah berbangsa cina. Menunya kak anim dan abang lan order. Aku tak reti ngat. Kami makan nasi lauk sup sayur + yong tow foo (memang sedap), yong tow foo goreng macam karipap (cicah sambal dia memang best), kepak ayam (bebudak punye menu ni)..aku ni memang la takde suka sangat menu ala cina ni sebab banyak sup2 tapi aritu memang aku teruja siap menamboh lagi nasi...eheee...aishah lagik la dia suke menu-menu sup ni sebab feveret dia..

Habis je makan kami pun bergerak balik ke Temerloh. Aku dan aishah kemas-kemas beg dan mandi seterusnya kami bergerak pula balik ke kuantan dan singgah magrib di Maran.

~ AmeeRsHaH ~
Be a creator, not a user