Searching...
07 Februari, 2011

Hari Ahad Yang Santai

Hari Ahad lepas, lepas kenduri kat rumoh ayoh wei aritu. Aku dan wife plan nak lepak2 kat rumah je. Wife aku tanya nak makan apa esok...aku pun tingat lama dah tak makan nasi ayam..ehhee..so Chef Aishah setuju aje..
Pagi ahad tu jam 10pg kami ke pasar tani Kuantan cari bahan2 nak masak nasi ayam. Pagi dah makan dah, kira tu menu utk makan tengahari la tapi lepas pi pasar tani kami pi merewang lak kat ECM sebab aku mengidam beli fruit juicer..semalam tu kami dah rewang survey2 kat Megamall tapi tak teringin nak beli lagi. Kami pi Care4 tak banyak pilihan. Lepas tu pi Parkson, ada jumpa saiz kecik jenis Faber tapi stock takde, display ada tapi budak parkson tu tak berani jual sebab takde kad waranti. Last2 kami beli yang jenis Philip HR1818. Model kecik tapi cukup la nak buat air segelas. Proses membeli tau2 je la aku ni jenis cerewet sikit bab membeli barang2 letrik ni jadi dalam kui 3 ptg baru habis shopping dan balik rumah.
My First Fruit Juicer..First Try Air Epal, Tak berapa jadi so tk amik gambar..nanti dah mahir guna aku upload gambar hasilnya

Kami solat dan rehat2 jap, then chef Aishah mula buat Nasi Ayam yang diidamkan. Meleleh ayaq liur bau nasi ayam. Memang style nasi ayam kat asrama SESMA dulu je ni...hehehe..Siap dalam kul 6 ptg sebab amik masa lama nak rebus ayam tu dulu, nak guna air buat nasi ayam. Siap solat dan kami santap untuk kekenyangan sampai ke malam..hehehe alhamdulillah. Terima kasih isteriku atas menu yang lazat ni..
Nyum nyum...sedapnya
Angle lauk..nyum nyum..
Close Up ayam sedap..
Close Up salad, timun dan tomato segar
Close Up Sambal Lada Kicap..pedas berdesup..

~ AmeeRsHaH ~ 
Be a creator, not a user Istiqomah dalam kerja Nescaya berjaya

0 comments:

Catat Ulasan

 
Back to top!